۶۰هزار دستگاه ماشین روی دست ایرانخودرو ماند!
بازار خودرو در حالی وارد رکودی کمسابقه شده که در آخرین عرضه ایرانخودرو، از میان بیش از ۱.۸ میلیون شرکتکننده در قرعهکشی، تنها حدود هزار نفر نسبت به واریز وجه اقدام کردهاند؛ موضوعی که از افت شدید تقاضا و کاهش جذابیت سوداگری در این بازار حکایت دارد.
در این عرضه بیش از ۱.۸ میلیون نفر در قرعهکشی شرکت کردند و از برندگان تنها هزار نفر در مهلت مقرر نسبت به واریز وجه اقدام نمودهاند.
سایر افراد علاقهای به واریز نداشتند مهمترین دلیل آن کاهش حاشیه بازار و کارخانه به کمتر از ۳ درصد است.
از سوی دیگر تعداد شرکتکنندگان نسبت به دفعات قبل در قرعهکشی حدود ۷۰ درصد کم شده است.
شنیده شده است که ایران خودرو درخواست محرومیت ۴ ساله برای افرادی که اقدام به ثبتنام مینمایند ولی پس از برنده شدن وجه واریز نمینمایند، به شورای رقابت ارایه نموده است.
در حالی که در ماههای گذشته قیمت حوالههای ثبتنامی ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان معامله میشد، اکنون به کمتر از ۵۰ میلیون تومان کاهش یافته و موج گسترده آگهیهای فروش حواله را در شبکههای اجتماعی و سایتهایی مانند دیوار شاهد هستیم.